Office 365 Exchange Online ya da Local Exchange’te bir posta kutusuna için başkası adına gönderme izni verdikten sonra başkası adına gönderecek olan hesaptan mail göndermeye çalıştığınızda hata alıyorsanız ve hata aşağıdaki gibiyse çözümü çok basit.
“Kullnanıcı”,10.07.2018 09:09 İleti gönderilemedi. İletiyi göndermeyi daha sonra yeniden deneyin veya ağ yöneticinize başvurun. Belirlenen kullanıcı adına ileti gönderme izniniz yok. Hata: [0x80070005-0x0004dc-0x000524].
Sorun, gönderecek kişinin adres defterinin güncel olmaması. Outlook bu güncellemeyi yapıyor fakat, süre biraz uzun olabilir. Exchange üzerinde gerekli ayarı yapıp bir süre bekledikten Outlook üzerinden aşağıdaki adımları uygulayabilirsiniz.
Outlook’u kapattıktan sonra, bu dizindeki tüm dosyaları silmeniz gerekiyor. Dikkat! Bu işlemle Outlook’taki adres defterini silmiş oluyoruz.
C:\Users\Caner\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Offline Address Books
Görseldeki “Adres Defterini İndir…” alanından Outlook’a adres defterini yeniden indiriyoruz. Adres defteri güncellendikten sonra başka posta kutusu adına mail göndermek istediğinizde mailin gittiğini göreceksiniz.